2011.09.21.
12:25

Írta: Livic

Olyan jó.

A ma reggelem is azzal kezdődött, hogy bevágtam a buksim a plafonba. Már nem számolom. Egyszer majd csak megtanulom már, hogy reggel óvatosan kell kelni. :D

Tegnap voltam az egyetemen. Nagyon elgondolkoztam.
 


Elindultam ugyebár a google.maps-szel a kezemben az iskola felé. Persze nyíl egyenesen a másik irányba mentem egy utcányit először, mire észrevettem. Aztán utána már könnyedén eljutottam az célig. Közben összefutottam Chris-szel, az egyik csoporttársammal, aki gyorsan elmondott nekem mindent, amit az iskolai szabályokról tudni kell. Mint kiderült, az egész iskola területén tilos dohányozni, ez oké, de inni! és enni! is. Hát mondanom sem kell, hogy szíven ütött ez az információ hirtelen, de azért nem esik nehezemre betartani.

A suliban rengeteg stúdió és számítógép terem van. Igazából csak ezek vannak. Minden terem elképesztően modern, mindennel felszerelt és csodás. Minden terem légkondis, 20 főre van tervezve, mindenkinek külön gépe van, külön midi felszereléssel a gépekhez. Ezek csak a "sima" termek. Aztán van az a rengeteg stúdió 3 emeleten mindenhol. A stúdiók is úgy vannak kialakítva, ahogy azoknak lennie kell. Van 6-7-8 gyakorló stúdió terem, ahol az alap felszerelések vannak, mint 24 csatornás keverő, 2 monitoros számítógép a stúdió szoftvereknek, hangfalak, patchbay a keverő asztalába építve, mindenféle erősítők, processzorok, stb, ami kell. Aztán mindegyik stúdióhoz nyilván van süket szoba is, meg fél süket is. Van olyan stúdió, amit csak a vocal tökéletes rögzítésére használnak, meg amit ilyen-olyan zenekarokra. Elképesztő látvány volt ez nekem. El nem tudom mondani, hogy milyen érzés egy ilyen helyen tanulni. Minden tanár minden egyes emberre odafigyel. Annyira hihetetlen.

Az első órán (Sound Wave Theory), amit a szakfelelősöm/osztályfőnököm oktat, kaptam ajándékba egy iskolai emblémával ellátott 4 gigás pendrive-ot, amin rajta volt az órarendem és a szakommal kapcsolatos hasznos információk. Ez is apróságnak tűnik, de nekem ez nagyon nagy dolog. Az első órán vettük a fület, a hallást, amit már kívülről fújok, kérdezte is, hogy ki tanulta, fel is raktam a kezem, de hiába kérdezte, hogy melyik résznek mi a neve, mondtam, hogy magyarul szívesen elmondom... :D Aztán megrajzoltuk a saját Fletcher - Munson görbénket. Furcsa volt látni, hogy tényleg úgy nézett ki a végeredmény, mint ahogy ők lerajzolták. Azért a 16 kHz egyre hangosabban hallgatva már nagyon rosszul esett.. :D

A szakon egyébként van még egy lány!!! :D :D :D Hogy én ennek mennyire örültem. :D És ami számomra szintén csodás élmény, hogy végre a fiú vécé előtt van tolongás, a lány vécékben meg sosincs egy lélek sem. :D

Szóval a második órán (Sound Engineering Techniques), ami 3 órás volt, a Pro Tools-szal ismerkedtünk. Át is vettük az alapokat, ami még minden stúdió szoftverben megvan. Aztán ő mutatta körbe az összes stúdiót, ahol dolgozni fogunk ebben a félévben. A 20 ember 4 fős csoportokra lesz szétszedve és ezentúl így lesznek a stúdiós oktatások. A stúdióban átvettük a mikrofon állvány helyes felállítását, meg a kábelek tekerését, meg a rendszer indításának sorrendjét, aztán a keverőpulttal foglalkoztunk. Sikerült kapásból engem odahívnia, hogy na akkor lássuk. A feladat az volt, hogy a 9-es, 10-es csatornát küldjem el a 7-es és 8-as groupra, majd szólaltassam meg a monitorban 2 féle módon. Mondjuk addigra már marha fáradt voltam és a mi a neved kérdésre is csak 5 másodperces késéssel sikerült válaszolnom, úgyhogy a feladat megértése is igénybe vett egy kis időt, de aztán sikerült.

És ez csak az első nap volt.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása